Securing Strategic Appointments®

Korkealuokkaisten tapaamisten aikaansaamiseen

Uusasiakashankinta ja uusien myyntimahdollisuuksien löytäminen voi olla todella haastavaa kokeneillekin myynnin ammattilaisille. Kynnys ottaa yhteyttä ennestään tuntemattomiin henkilöihin, etenkin ylimpään johtoon on korkea. Lisäksi tapaamisten saamiseen kuluu usein aikaa kohtuuttomasti.

Myyntimahdollisuuksien vieminen eteenpäin ja suhteiden rakentaminen ei onnistu ilman tapaamisia. Asiakkaat haluavat tietää hyvän, omassa tilanteessaan riittävän tärkeän syyn tapaamiselle, jotta myöntyvät antamaan aikaansa myyjälle. Tarvitaan rakenne ja prosessi jonka avulla voidaan luoda ja viestiä hyvä perustelu tapaamiseen ja saada se tehtyä kohtuullisen nopeasti.

Securing Strategic Appointments parantaa prospektoinnin tuloksia merkittävästi. Se auttaa kehittämään ja viestimään perusteltuja syitä miksi prospektin kannattaa tavata myyntiorganisaation edustaja. Myyjien itseluottamus vahvistuu ja hyvä liiketoimintasyy tapaamiselle luo erottautumista jo ensimmäisessä kontaktissa.

Tyypillisiä haasteita tai ongelmia joita menetelmällä voidaan auttaa tai ratkaista:

  • Myyjillä liian vähän tapaamisia strategisesti tärkeiden henkilöiden kanssa
  • Myyntiorganisaatio ei löydä tapoja lähestyä ylimpää johtoa
  • Kynnys uusasiakashankintaan ja kontaktointiin liian korkea
  • Tapaamiset eivät vie asioita eteenpäin kaupallisesti tai suhteiden rakentamiseksi
  • Tapaamisiin ei ole selkeää liiketoiminnallista syytä asiakkaan kannalta
  • Heikko ajankäyttö ja tehokkuus prospektoinnissa
  • Prospektoinnin tuloksena syntyy liian paljon heikkolaatuisia tapaamisia

 

Yleiskuva menetelmästä:

  • Keskittyy tapaamisten aikaansaamiseen prospektien tai uusien kontaktihenkilöiden kanssa
  • Luo kontaktoitavien henkilöiden liiketoimintaan liittyviä perusteluja tapaamiselle
  • Tuloksena syntyy konkreettinen lähestymistapa ja runko ensimmäiseen kontaktiin ja tapaamisen sopimiseen

 

Hyödyt

  • Myyntiorganisaatio luo enemmän tapaamisia jotka vievät asioita eteenpäin
  • Nostaa tapaamisten sopimisen ja palautettujen soittojen todennäköisyyttä
  • Myyjät erottautuvat myönteisesti muista jotka taistelevat samojen päättäjien ja vaikuttajien ajasta
  • Auttaa myyjiä tunnistamaan ja käyttämään prospektiensa tärkeimpiä liiketoimintahaasteita korkealuokkaisten tapaamisten varmistamiseen

 

Auttaa myyntiä:

  • Varmistamaan tapaamiset aiemmin saavuttamattomiin päättäjiin
  • Kehittämään valmistautumista ja itsevarmuutta prospektointiin
  • Kasvattamaan ammatillista varmuutta ja miellyttävyyttä uusasiakashankinnassa
  • Käyttämään tutkimustietoa mahdollisten liiketoimintahaasteiden tunnistamiseen ja käyttämiseen tapaamisten sopimiseen
  • Vähentämään alustavissa myyntikeskusteluissa hukattua aikaa

 

Auttaa myyntijohtoa ja ylempää johtoa:

  • Kehittämään prospektoinnin ja uusasiakashankinnan onnistumisprosenttia
  • Täyttämään myyntisuppiloa laadukkailla prospekteilla
  • Viestimään avainkontakteille yhtenäisesti myyntimahdollisuuksien eteenpäin viemiseksi
  • Jakamaan parhaita käytäntöjä myyntitiimien välillä